Witamy! GamesON.pl

GRY


Artykuły, kategoria: Darmowe solucje
The Sims Historie z bezludnej wyspy. | 2008.03.22, 19:05 | Dodał: admin | Odsłon: 1170



The Sims: Historie z bezludnej wyspy – poradnik


W wyniku niespodziewanych wydarzeń wylądowałeś na bezludnej wyspie. Musisz teraz rozpocząć nowe życie na obcym terenie. Jak sobie poradzić?
Pamiętaj, że rozgrywka w tej części The Sims wygląda nieco inaczej: nie zarabiasz pieniędzy, a jedynie zdobywasz surowce, które możesz przeznaczać na różne obiekty. Jedzenia nie wyciągniesz z lodówki – będziesz musiał je zebrać lub upolować. Powodzenia!

Rozdział 1: Prawie jak w raju


Twoim pierwszym celem jest zdobycie siekiery. Leży ona tuż obok ciebie – po prawej stronie. Kliknij na nią prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję podnieś. Gratulacje! Osiągnąłeś pierwszy cel. Wątek fabularny składa się właśnie z takich zadań.

Teraz zdobądź skrzynię, która znajduje się na plaży za drzewami. Musisz ją odkopać.
To kufer ze statku! Kufer znajduje się w panelu nagród. Wejdź do panelu i wybierz miejsce, gdzie go położysz.

Następnym twoim celem jest zdobycie jedzenia. Tuż obok skrzyni jest drzewo kokosowe. Możesz wspiąć się na jego czubek i na przykład napić się soku.

Teraz przyszła pora na zebranie zapasów. Kliknij na drzewo, z którego wcześniej pozyskałeś napój i wybierz opcję zbieraj kokosy.

Aby przetrwać na wyspie, musisz zebrać zapasy drewna. Na plaży leżą kawałki drewna, które możesz wykorzystać. Kliknij na gałęzi i wybierz opcję rąb.

Zebrane zapasy możesz używać do tworzenia różnych obiektów. Aby coś wybudować, wybierz tryb barteru [F2].

Następnym celem jest rozpalenie ognia. Aby to uczynić, należy wejść w tryb barteru i kupić prastare miejsce kuchenne. Umieść je koło skrzyni – tam zorganizujesz sobie tymczasowe legowisko.

Rozpal ogień.
Aby przeżyć na nieprzyjaznej wyspie, musisz zbudować sobie schronienie. Wejdź w tryb barteru i wybierz miejsce do spania.

Przez te wszystkie czynności straciłeś troszkę energii, więc wykorzystaj swój nowy nabytek.


Rozdział 2: Przetrwam

Kufer został splądrowany. Na szczęście nie wszystko skradziono. Cóż, musisz żyć dalej. Nikt nie mówił, że będzie łatwo.

Kolejnym krokiem jest zorganizowanie obozowego śmietnika. Odnajdziesz go w trybie barteru. Jeżeli brakuje ci drewna, to idź poszukać kolejnej gałęzi.

Masz już gdzie wyrzucać śmieci. Ogarnij swoją miejscówkę!

Aby posprzątać, najlepiej jest użyć skrótu przypisanego do przycisku K.
Po ogarnięciu legowiska, pora na chwilę błogiej przyjemności. Idź wykąp się w oceanie.

Pora coś zjeść. Skoro jesteś już w wodzie, to zapoluj na rybę.

Łowić ryby możemy tylko w odpowiednio płytkiej wodzie. Nasz sim musi stać twardo na dnie.

Gdy zdobędziesz rybę, wróć do swojego obozu i przyrządź zdobycz – surowizny nikt jeść przecież nie będzie.

Rozpal ogień i wybierz opcję zjedz kolację.
Twoim kolejnym zadaniem jest zbadanie szczątków, które zostały przez morze wyrzucone na brzeg. Znajdują się na przeciwnym krańcu obozu (jeżeli wybudowaliście swoją bazę tam, gdzie ja).

Sim doszedł do wniosku, że z tych dwóch belek można zrobić tratwę. Niedaleko belek znajdują się krzewy bambusowe, które można wykorzystać do budowy tratwy.

Teraz zbuduj podstawę tratwy.

Rozdział 3: Ciągle szukam tego czegoś
Tuż przy tratwie kliknij na piasek i wybierz opcję kopania. W wyposażeniu pojawi się maczeta. Jest to idealne narzędzie do eksploracji terenu.

Uda się w kierunku bambusów i zetnij je.

Gratulacje! Utorowałeś sobie drogę w głąb dżungli. Wybierz opcję badaj.
Odnalazłeś wrak samolotu. Przeszukaj go.

Wycieczka do wraku przyniosła nową zdobycz – mapę. Dzięki niej możesz przenosić się do różnych części wyspy bez mozolnego chodzenia. Mapa znajduje się pod przyciskami obrotu kamery.

Uda się teraz w dół od ogona samolotu. Zauważysz kolejny portal. Będzie oznaczony zieloną strzałką.

Wybierz opcję badaj. Przeniesiesz się do nowej lokacji.

Wykradnij małpom posążek bożka. Aby to zrobić, musisz przekupić zwierzaka. Zdobądź banana. Oczywiście owoc znajduje się na drzewie bananowym, które rośnie nieopodal.

Po przekupieniu wszystkich orangutanów możesz zabrać bożka. Wróć do swojego obozowiska używając mapy.

Rozdział 4: Ręcę Bożka
Musisz teraz znaleźć godne miejsce dla swojej nowej zdobyczy. Idealny będzie płaski kamień znajdujący się w pobliżu skrzyni.

Teraz przyjrzyj się dokładnie bożkowi, wybierając opcję badaj. Dostrzegłeś, że brakuje mu klejnotu? Nie możesz jednak zająć się poszukiwaniami skarbu, gdyż musisz skończyć budowanie tratwy.
Nadszedł czas na rozwój umiejętności. Kliknij na swojej postaci, wybierz opcję kariera, a następnie jedną z trzech dostępnych profesji.

Musisz zdobyć nowych przyjaciół. Pod ręką masz tylko orangutana, więc spróbuj zacieśnić z nim więź: baw się z nim, dawaj banany, itp.

Orangutan zapewne ci się spodobał, więc zaadoptuj go. Przygarnięcie zwierzaka daje wymierne efekty: możesz zagonić go do pracy, będzie zbierał dla ciebie jedzenie. Kliknij na swoim podopiecznym daj pracę i wybierz jego profesję.


Rozdział 5: Oko, które wiąże

Czas ucieka. Należy wrócić do budowy tratwy. Musisz odnaleźć wiązania. Przenieś się do Połamanych Skrzydeł.

Musisz trzykrotnie przeszukać wrak samolotu.
Gratulacje! Znalazłeś klejnot! Będzie idealnie pasował do twojego bożka. Powróć więc do obozu i udekoruj posążek (opcja wymień oko). Kamień pasuje idealnie, jednak gaz, który wydobył się z posążka, spowodował zatrucie. Musisz wybrać się na poszukiwania lekarstwa.

Udaj się do Dżungli. Aby tam się dostać, najpierw musisz skierować się do Połamanych Skrzydeł. Przeszukaj tę lokację. Jest tam drzewo, w które uderzył piorun – zbadaj je.

Przybywasz do Cienistej Laguny. Niedaleko wodospadu znajduje się mały domek. Dokonaj jego eksploracji. Na werandzie znajduje się zestaw medyczny – użyj go.

Rozdział 6: Całkiem nowy dzień

Lekarstwo okazało się pomocne. Teraz przeszukaj dom w celu odnalezienia liny. Znajduje się ona w rogu pokoju, tuż przy oknie.

Teraz możesz związać podstawę tratwy, wracaj więc do swojego obozu i skończ pracę.
Domek w Cienistej Lagunie wydaje się miejscem idealnym do zamieszkania. Przenieś się tam! Kliknij na portalu i wybierz opcję wyprowadź się


Rozdział 7: Cienista Laguna

Następnym twoim celem jest zbadanie nowego terenu wraz z bożkiem. Aby to uczynić, musisz kliknąć zbadajna nie odkrytym portalu. W lokacji Pradawnej Kapliczki zetnij łodygi bambusa, następnie we wnętrzu ruin kapliczki ustaw bożka.

Odkryłeś nowy portal. Zbadaj go. Otwiera on drogę do Jałowego Brzegu. Idź czym prędzej – warto!

Znajdujesz nowych rozbitków. Nawiąż z nimi kontakt. Musisz porozmawiać ze wszystkimi!
Po zapoznaniu się z rozbitkami, odnajdź Wiesława Hardego. Aby się z nim spotkać, musisz przenieść się do nowego portalu w dżungli. Trafisz na Moczary.

Następnym krokiem jest odkrycie kolejnego portalu. Da on dostęp do nowej lokacji - Kościska.

Rozdział 8: Ideał

Porozmawiaj z Hardym. Przy okazji zbierz kości rozrzucone w tej lokacji.

Zbadaj kolejny portal - jest on bardzo charakterystyczny, otoczony kośćmi. Przeniesiesz się na Rozdroża. Podnieś totem i wracaj na Plażę Rozbitków.

teraz zamontuj maszt na tratwie. Wróć do swojego domu.

Rozdział 9: Masz za swoje

Podaj kolację gościom. Na grillu wybierz opcję podaj posiłek.

Po zrobieniu jedzenia, porozmawiaj ze wszystkimi.

Rozdział 10: Nowy początek

Aby w końcu wydostać się z tego miejsca, musisz kontynuować budowę tratwy. Żagiel można utkać z odpowiedniego gatunku trawy, który rośnie na Polu Zbieraczy. Aby się tam dostać, musisz przejść przez Rozdroża.

Na Polu Zbieraczy zetnij wysoka trawę i czekaj na rozwój wypadków. Jak widać – musisz pomóc dziewczynce. Aby to uczynić, rzuć kość hienom. Właśnie w tym celu zbieraliśmy kości.

Przez nowy portal udaj się na Targ w wiosce.


Rozdział 11: Sieć towarzyska

Teraz czeka cię wyczerpujące zadanie. Musisz porozmawiać z osobami ukazanymi w prawym górnym rogu ekranu. Dla ułatwienia możesz klikać w podobizny osób, dzięki czemu gra pokaże ci, gdzie znajduje się dana osoba. Musisz rozmawiać, aż w okienku postaci pojawi się zielona znaczek.

Po wykonaniu tego zadania odkryjesz nowy portal.

Rozdział 12: W plemieniu

Niestety, jesteś zmuszony po raz kolejny zacieśniać związki. Troszkę to potrwa.
Sposób jest taki sam, jak kilka chwil wcześniej. Do dzieła!
Po wykonaniu tego zadania porozmawiaj z wodzem. Skieruje cię do Gorących źródeł. Idź za nim.

Rozdział 13: Gorące źródła

Dostałeś telefon. Wybierz opcję zadzwoń do sima. Wybierz osobę, z którą chcesz nawiązać bliższy kontakt.

Po wyborze swojej sympatii, spotkaj się z nią i wybierz opcję Baw się. Następnie przytul swoją wybrankę. Aby to zrobić, usiądź na sofie i zawołaj swojego ulubionego sima. Następnie wybierz opcję przytul. Później przenieś się do Cienistej Laguny.

Rozdział 14: Wielkie wyzwanie

Teraz rozmów się z Henrykiem Nalewką. Twoim kolejnym rozmówcą będzie profesor Hardy.

Nadszedł czas na przeprowadzkę do Rezydencji w Wiosce.

Rozdział 15: Wieśniacy

Następnym celem jest zamontowanie żagla na twojej tratwie. Dostałeś propozycje otrzymania steru do tratwy w zamian za przysługę. Udaj się do Przeklętej Dziury. Aby tego dokonać, najpierw musisz przenieść się do Przystani w Wiosce i tam odkryć nowy portal.

W nowej lokacji znajdź kolejne przejście.

Rozdział 16: Kaprys Bożka


Musisz porozmawiać z szamanem. Wybierz opcję pogawędka.
Po krótkiej rozmowie otrzymasz kolejne zadanie – znalezienie Szpadla, czyli Bożka. Aby tego dokonać, otwórz mapę i przenieś się do Miasta Simijskiego.

Tu odnajdziesz Szpadla. Weź go i wracaj do Przeklętej Dziury, aby oddać posążek szamanowi. Za wykonanie zadania zostaniesz nagrodzony.

Rozdział 17: Kotek
Musisz znaleźć liść Repety. Należy szukać rośliny o białych pączkach. Znajduje się ona tuż obok dwóch dużych drzew i łoża.

Nadszedł czas na niebezpieczne zadanie– oswojenie jaguara. Aby to zrobić, przenieś się do lokacji Rozdroża. Znajdź samicę o imieniu Mata i kliknij oswój.

Dzięki temu manewrowi masz otwarte wejście do Zakazanej Wioski. Wystarczy zbadać portal, przy którym stało zwierzę.

Rozdział 18: Misja Duchowa

Pierwszym celem w tym rozdziale jest znalezienie bębna Pahu. Aby odnaleźć ten instrument musisz dostać się do chaty wodza – widać ją na poniższym screenie.

Otwórz koszyk znajdujący się na werandzie. Musisz udać się do wszystkich chat i otworzyć wszystkie koszyki. W niektórych odnajdziesz urny - zbieraj je.
Zdobyte urny należy poustawiać na ołtarzu.

Po tym zabiegu możesz wrócić do swojego niedokończonego zadania - odnalezienia bębenka. Znajduje się on w skrzyni na werandzie chaty wodza.

Wróć do Przystani w Wiosce i oddaj instrument wodzowi.

Teraz pora na chwilę relaksu. Idziemy na Targ. Przejdź przez lokację i skieruj się na prawo do portalu oznaczonego strzałką.

Rozdział 19: Pora na zabawę
Twoja wybranka też bawi się na tej samej imprezie, co ty! Wykorzystaj to! Pocałują ją.

Czeka Cię moment próby. Musisz wypić wodę z wulkanu. Na szczęście nie jest to lawa.
Znajdź kocioł, rozpal ogień i wybierz opcję Pij sok wulkaniczny. Potwierdziłeś pierwszy raz swoją miłość, jednak to nie koniec prób. Następnym wymogiem jest zatańczenie pod poprzeczką, znajdującą się nieopodal kotła. Ustaw poprzeczkę wysoko.

Kolejna próba jest iście diabelska. Przejdź przez gorące węgle. Oczywiście najpierw musisz je rozpalić. Węgle zostały rozłożone tuż obok poprzeczki.

Teraz pocałuj swoją wybrankę. Zostałeś właśnie członkiem plemienia!
Wróć do Rezydencji w Wiosce i idź spać.

Rozdział 20: Moja chata to mój dom

Twoim kolejnym zadaniem jest enigmatyczne spędzenie miło czasu z twoją sympatią. Wróć do przystani w wiosce. Spotkaj się z Nanihi, która poinformuje cię, gdzie przebywa twoja ukochana.

Udaj się do dżungli i porozmawiaj z dziewczyną.

Znów pocałuj wybrankę serca. Teraz wróć do Rezydencji w Wiosce i zamontuj ster w tratwie.
Rozdział 21: Fale zawracają

Niestety, jesteś zmuszony do znalezienia nowego żagla. Wróć do Gorących Źródeł i odnajdź portal.

Zbadaniu portalu przeniesiesz się do nowej lokacji. Pora odnaleźć spadochron. Zrobisz z niego świetny żagiel!
Spadochron znajduje się przy samolocie, obok czerwonej beczki.

Teraz wróć do tratwy (lokacja – Rezydencja w Wiosce) i napraw ją.


Rozdział 22: Erupcja

Teraz daj się na Wybrzeże Wulkaniczne przy pomocy tratwy.

Idź się do Szczeliny Wulkanicznej i tam wybierz opcję badaj. Musisz zbadać kolejny portal. Gdy przeniesiesz się do nowej lokacji, zobaczysz pusty fragment drzewa, w którym znajduje się kij.

Powstał problem – droga została zablokowana. Musisz odnaleźć inną drogę do tratwy. Zaraz za drzewem znajduje się nowy portal, który musisz zbadać.

Jako, że nie możesz patrzeć na czyjeś nieszczęście, pomóż leżącemu człowiekowi. Wróć do Przystani w Wiosce przy użyciu tratwy. Aby to uczynić, skieruj się do portalu przenoszącego na Wybrzeże Wulkaniczne.

Tratwa znajduje się na końcu lokacji.

Rozdział 23: Niech ma miłość otworzy drzwi

Wybierz się do Domu Tuzu. Przenieś się do Dżungli, gdyż tam znajduje się kolejny portal, który otworzy drogę do nowego miejsca. Tam rozmów się z Hardym.

Otwórz Dom Tuzów. Aby to zrobić, kliknij na drzwiach świątyni otwórz drzwi za pomocą kija.

Teraz nadszedł czas na zadecydowanie o losie Hardego. Kliknij na jego postać, wybierz opcję wyboru losu i podejmij decyzję, czy Wiesław ma zostać wygnany, czy nagrodzony.

Wróć do Przystani w Wiosce. Kolejnym celem jest wyleczenie ukochanej. Biedna leży i dogorywa - wylecz ją.

Skoro partnerka jest już zdrowa, to możesz zaplanować przyszłość – zaproponuj oświadczyny.
Teraz pojawią się nieoczekiwani goście, którzy zostawią ciekawy pakunek. Otwórz niezwłocznie paczkę. Dostałeś interesujące urządzenie, jednak twoim zadaniem jest poślubienie ukochanej.


Gratulacje! Ukończyłeś grę! Teraz możesz wieść spokojne życie ze swoją oblubienicą.




Michał „Halski” Szukalski

  strona: 1
 
Autor:
 
smilie
smilie
smilie
smilie
smilie
smilie
smilie
smilie
smilie
smilie
smilie
smilie
smilie
smilie
smilie
Komentarz: